Je kent hem wel, de zoekmachine marketing specialist die je een hoge positie in Google belooft. Maar als er geen goede strategie achter zit, dan is die hoge positie nutteloos: hij levert je geen klanten op.
SEO, oftewel zoekmachine optimalisatie is een hot topic tegenwoordig. Het betekent dat je website wordt geoptimaliseerd zodat hij beter vindbaar wordt voor Google.
Een hoge positie in Google betekent dat bezoekers de website vaker zullen bezoeken. Tenminste, als er veel op de betreffende zoektermen gezocht wordt natuurlijk.
De Meta-tags zijn een belangrijk hulpmiddel voor Google. Met die tags kun je aan Google doorgeven wat de titel van een pagina is, een korte beschrijving ervan, en de zoektermen die er in voorkomen.
Maar Google kijkt niet alleen naar deze Meta-tags. Er zijn veel meer aspecten die eer rol spelen.
Dat zegt vrijwel iedere webdesigner en webbouwer inderdaad. Maar verreweg de meesten hebben er geen kaas van gegeten. Ze vullen de Meta-tags in en dat is het dan.
Ook diegenen die wel verstand hebben van SEO, zullen weinig voor je betekenen. Zelfs de echte SEO experts vergeten namelijk één belangrijk aspect.
Het gaat er niet om DAT je website geoptimaliseerd is. Veel belangrijker is het voor WELKE zoektermen dat gebeurt.
Een goede zoekmachine marketing strategie focust zich op de juiste informatie. Je kan optimaliseren wat je wil, maar als de verkeerde informatie op de website staat, dan heeft dat weinig nut.
Wij beginnen daarom eerst met een uitgebreid onderzoek naar de te gebruiken zoektermen. Zoektermen waar veel op gezocht wordt, maar waar nog niet al te veel concurrentie voor bestaat.
Alleen door het gebruiken van de juiste zoektermen kunnen wij er zeker van zijn dat je bezoekers gaat trekken.
Daarnaast werken we natuurlijk aan de informatie op je website. Die moet goed zijn, en jou profileren als DE expert op jouw vakgebied. Alleen dan leveren de resultaten in Google ook echt meer klanten op.
Die gebruiken we natuurlijk ook. Met dat verschil dat we niet als een kip zonder kop achter alle SEO nieuwtjes aan hollen.
De basis van jouw website zal goede informatie zijn. En daar is Google altijd naar op zoek. Van iedere wijziging in het algoritme van Google, zal jouw website dan ook alleen maar profiteren.
Zit je toch met een dringende SEO vraag? Stel hem gerust, of vraag meer informatie aan.
Tips, e-cursus en rapport
Bij het lezen van je website vroeg ik me af of je de garantie over het aantal bezoekers en de klanten wel waar kon maken.
Maar mijn nieuwe website gaat in de eerste volle maand al de beloofde 300 bezoekers of meer halen!
Bovendien heeft hij al voor 2 klanten gezorgd, en de 3e heeft al belangstelling getoond.
Lia Smits, www.ontspannen-wandelreizen-marokko.com
Voordat ik begon, dacht ik dat een website niets voor mij zou zijn.
Maar nu, na 3 jaar, sta ik versteld van maar liefst 1000 bezoekers per dag. En al helemaal dat dat daadwerkelijk geld opbrengt!
Sabine Kuipers, www.vakantie-met-kinderen.com