Zonder wervende teksten trek je geen klanten

Overtuig je prospects van jouw expertise

Het nut van goede, wervende teksten wordt door velen onderschat. Hoe kan een potentiële klant nu weten dat hij jou moet inhuren, als je hem daarvan niet kan overtuigen?

Hoe overtuig je je prospects om klant te worden? Meestal door met ze te praten, nietwaar? Je overtuigt ze daarbij dat jouw producten of diensten van nut voor hen zijn.

Overtuigen, dat is waar het ook bij teksten om gaat. Een conversie van prospect naar klant gebeurt alleen als de prospect wordt overtuigd.

Je teksten profileren jou als expert

Vooropgesteld dat je een unieke propositie hebt, zijn wervende teksten DE manier om deze propositie duidelijk te maken.

Je kan natuurlijk vertellen DAT je de expert bent, en ook WAAROM. Maar veel belangrijker is het om jouw expertise te tonen. Laat ZIEN waarom je de expert bent. Deel je kennis, pas dan wordt je de expert.

Ik kan toch zelf wel mijn teksten schrijven?

Veel ondernemers hebben goed nagedacht over hun teksten, en zijn daar ook trots op. Maar ook al zijn die teksten heel mooi, vaak missen ze dat wat nodig is om een klant over de streep te trekken.

Om van een prospect een klant te maken is er een bepaald proces nodig. Er moeten een aantal stappen worden doorlopen om de lezer te overtuigen.

Schrijf niet over jezelf

De grootste fout die de meeste mensen maken, is dat ze schrijven over zichzelf. Over wat ze doen, waar ze goed in zijn, en waarom.

Een bezoeker is daar echter niet in geïnteresseerd.

Je dient de aandacht van een bezoeker te trekken door hem aan te spreken op een probleem dat hij heeft. En doe dat snel, voordat hij al vertrokken is.

De kopteksten op een website zijn juist zo belangrijk, omdat een bezoeker aan de hand daarvan bepaalt of hij direct vertrekt, of toch nog even verder leest.

Je kan hier meer over lezen in dit gratis rapport over de juiste kopteksten.

En dan?

Een probleem trekt de aandacht, waarna je verder kan met de oplossing die je voor hem hebt. Maar ook dat dien je zorgvuldig te doen.

Om de aandacht vast te houden dien je een bezoeker te blijven intrigeren. Hij moet nieuwsgierig blijven om door te lezen.

In de literatuur zijn hier diverse benamingen en technieken voor te vinden.

Stickyness, SWAT, en de achtbaan

Zo kan de "stickyness" van een tekst worden geanalyseerd: hoe goed blijft een lezer daaraan plakken? En een techniek om dat te verbeteren is de SWAT techniek. Dit staat voor "So What", de vraag die je jezelf continu moet stellen bij het teruglezen van je teksten.

Een andere, belangrijke techniek is die van de achtbaan. Hierbij haal je telkens een nieuw (deel-)probleem aan, waarna je ook weer een (deel-)oplossing biedt.

Maar minstens even belangrijk als de techniek om wervende teksten te schrijven, zijn de stappen die je moet maken om de potentiële klant over de streep te trekken

Klanten over de streep trekken, oftewel de conversie verbeteren doe je dus door een samenstelsel van stappen en technieken, in combinatie met goede webteksten.

Zonder Vleugels kan je daarmee helpen. Stuur een berichtje voor meer informatie.

Het profiel van Patrick van der Meer op LinkedIn Volg zondervleugels op Twitter Lees het weblog van Zonder Vleugels Zonder Vleugels op Facebook

Gratis

Tips, e-cursus en rapport


Testimonials

Ik vroeg me af of je die garanties wel kon waarmaken

Bij het lezen van je website vroeg ik me af of je de garantie over het aantal bezoekers en de klanten wel waar kon maken.

Maar mijn nieuwe website gaat in de eerste volle maand al de beloofde 300 bezoekers of meer halen!

Bovendien heeft hij al voor 2 klanten gezorgd, en de 3e heeft al belangstelling getoond.

Lia Smits, www.ontspannen-wandelreizen-marokko.com

Kan ik dat ook?

Voordat ik begon, dacht ik dat een website niets voor mij zou zijn.

Maar nu, na 3 jaar, sta ik versteld van maar liefst 1000 bezoekers per dag. En al helemaal dat dat daadwerkelijk geld opbrengt!

Sabine Kuipers, www.vakantie-met-kinderen.com